Wednesday, October 21, 2015

ZADAR DEPARTURE

21.October

10h41, sunny conditions, 16 Degree C

This morning we were delayed by about 60 Minutes due to the General Aviation Building being closed.
After enquiring we were told: it is closed today! :)
The search began for the relevant official to collect our landing and parking fees. And take us thru Immigration and Customs.
Eventually we arrived at the aircraft to find a bucket under our rhs wing, spilled fuel and sand on the tar… about 20 liter fuel lost last night we did manage to stop the leak on the lhs but obviously we should have waited even longer to see that the rhs wing does not start leaking due to the leveling.
What a pain. Hopefully we will not get an invoice from Zadar Airport Authorities for repair or replacement of tar parking area.

Auweia

Heute morgen wurden wir 60 Minuten aufgehalten weil die Bearbeitung der Allgemeinen Luftfahrt heute geschlossen ist. Sowas gibts auch.
Weg muessen wir allerdings irgendwie und somit machen wir uns auf die Suche nach jemanden der uns unsere Landegebuehren und  Parkgebuehren abnimmt.
Na ja, geht doch.
Bei unserem Flieger angekommen sehen wir schon von Weitem: wir haben Treibstoff aus dem rechten Fluegel verloren, es hatte jemand einen Eimer drunter gestellt und Sand drumherum verteilt. Mindestens 20 liter verloren.
Wenn dieses Flugzeug nach dem Tanken nicht 100% waagerecht steht, laeufts aus der einen oder anderen Seite raus. Wir muessen nach dem Abstellen laenger warten und laenger beobachten.
Der Kaffee muss halt warten. 
Irgendwann wird mal jemand  kommen und auf unsere Kosten einen neuen Parkplatz schaffen. Das wäre eine Schoene Sch*****.










11h11, Minus 10 Degree Outside temperature, 10 Knots Headwind, FL 180
11h23, Our storm scope in showing us thunderstorm activities 100 miles away and east of our route, we now know the scope works well.

Unser Sturm Scope, wir wissen die deutsche Uebersetzung nicht, zeigt uns Gewitter Aktivitaeten ca 100 meilen entfernt. Nun wissen wir dass es zuverlaessig arbeitet. Das hat es schon immer. Im Gegensatz zum Auto Piloten der schon wieder spinnt.

My ears and sinuses etc starts complaining again but not as severe as yesterday.
Jurgen feels worse today  than yesterday, he naps.
Dietmar and Silke are well and happy.

Nothing much to see outside, we are above clouds, Jurgen does not miss much.
Meine Ohren und Stirnhoehlen sind wieder weh, nicht so schlimm wie gestern, aber sie melden sich.
Jurgen fuehlt sich heute nicht gut, er schlaeft ein wenig und Dietmar und Silke sind gut drauf.







12:46
Very friendly welcome from a Greek Radar Controller  who tells us we are above  the beautiful Town of ???? I wrote it down somewhere in a book, .....
And he is exceptionally good and busy and patient. A pleasure to listen to.

No comments:

Post a Comment